Ford Focus
01.01.2015

Kui veel mõned aastad tagasi peeti nn väikekeskklassis sobivaimaks 1,6liitriseid neljasilindrilisi jõuallikaid, siis tänapäeval kipub uueks standardiks 1 liiter töömahtu ja kolm silindrit.

Äsjase uuenduskuuriga sai ka Focus endale Fiestalt, Connectilt ja teistelt värskematelt Fordidelt tuttava, veidi Aston Martinit meenutava esiosakujunduse. Vaatamata nimele ei tasu sellest autost siiski erilisi fookusi otsida – asja, mis töötab, pole mõtet lihtsalt hurraa pärast ringi tegema hakata. Ja Focus on just selline auto, mis liigsete emotsioonideta oma tööd hästi teeb.
Kui Ford veidi enne sajandivahetust Escordi asendas Focusega, tekitas see kõhklusi – kas uus nimi suudab juba sisse töötatud Escordi koha üle võtta. Suutis küll ning nüüdseks on neid autosid kolme mudelipõlvkonna peale kaubaks läinud 12 miljonit. Nii et kui sama hoog jätkub (keskmiselt tuleb iga 90 sekundi järel kuskil maailmas liinilt uus Focus), lüüakse legendaarse Model T tootmisrekord (ca 15 mln autot) juba kahe aasta möödudes.
Uuendatud Focuse esiotsa kujundus toob silme ette kunagi Fordi kontserni kuulunud Aston Martini. Parim osa on Focuse juures siiski tema kiiduväärt sõiduomadused ja muidugi mootor, mis koguni kolmel järjestikusel aastal omas kubatuuriklassis maineka aasta mootori tiitli noppinud. Vaatamata vähem kui 1liitrisele töömahule ja vaid kolmele silindrile jaksab see „mikromootor” Focust reipalt vedada ning 125 hj ja 170 Nm tähendavad, et ka maanteekiirusel VI käiguga suudab auto veel arvestatavalt kiirendada. Lisaks muidugi „suure” mootori saund, millega kõik moodsad kolmepütised silma (täpsemalt siiski kõrva) paitavad…
Sõitjateruumis on üle käidud keskkonsool, mille seniseks tõsisemaks etteheiteks oli sealne nuppude tohuvabohu – tegu oli musternäidisega, kuidas võimalikult pisikesi nuppe nii segamini kui võimalik panna! Nüüd on liigsest ekstravagantsusest loobutud ning tulemus kombineerituna puutetundliku ekraaniga (selle saab pimedas ka välja lülitada) on lihtne ja loogiline. Materjalivalik on siiski veidi kirju – alates rooli katvast nahast, lõpetades pigem tarbesõidukitele sobiva odava plastiga ustel.
Loomulikult tõi mudeliuuendus ka täiendusi varustusse – nii oskab uuenenud Focus nüüd end ise parkida, saab aru häälkäsklustest ning on varustatud moodsate avariivältimissüsteemidega.

Sarnased artiklid