Fiat Doblo
Tõnu Ojala
04.04.2011

Fiati on Eestis aastaid käest-kätte solgutatud ja päris korralikult pole selle automargi müüki käima saadudki. Nüüd, mil Fiatid leidnud kodu United Motorsis BMWdega ühise katuse all, tehakse (järjekordne) uus katse.

Kui sõiduautovalik on Fiatil suhteliselt tagasihoidlik ning sel alal kulub enda ülestöötamiseks veel nii aega, raha kui energiat, siis enamat võib loota kaubikute poolelt, kus nii Peugeot kui Citroën edukalt täpselt samu sõidukeid müüvad. On ju Peugeot Boxer, Citroën Jumper ja Fiat Ducato täpselt samad autod nagu ka Peugeot Expert, Citroën Jumpy ja Fiat Scudo. Fiat Qubo analoogideks on aga Citroën Nemo ja Peugeot Bipper.
Kõik Fiati kommertssõidukid PSA-kontsernis vastet siiski ei oma. Näiteks Fiat Doblo kannab praegu austavat aasta kaubiku tiitlit, mis tuli konkurentsis selliste tegijatega nagu Renault Master, Opel Movano ja Mercedes-Benz Vito.
Erinevaid kereversioone on Doblol tervelt seitse – seda tänu kahele pikkusele, kahele kõrgusele ja uuele raamautole, lisaks on olemas erinevad reisijate veoks mõeldud mudelid (seda nii 5- kui 7kohalistena). Ruumikuselt teeb Doblo silmad ette mitmetele suurematelegi kaubikutele, sest ka pisimas versioonis on pakiruumi mahuks 3,4 m3, suurematel aga kuni 4,6 m3 ning kandevõime ulatub sõltuvalt modifikatsioonist kuni 1 tonnini välja.
Välimuse osas jagunevad arvamused selgelt kaheks – ühed hindavad selle isikupära ja teised peavad tulemust äärmiselt koledaks! Reisijateversioonis annab Doblo igati välja võrdluse korralike seitsmekohaliste mahtuniversaalidega, tuleb vaid arvestada, et sarnaselt näiteks VW Caddy, Ford Transit Connecti ja teiste kaubikupõhiste rivaalidega tuleb arvestada spartalikuma siseviimistluse ja suurema müratasemega.
Viiekohalisena mahutab Doblo pakiruum 790 liitrit, seost kaubikumaailmaga toonitab ka kandevõime, mis küünib 750 kilogrammini. Seitsmekohalisena enam muidugi samavõrd laiutada ei saa – Doblo on siiski vaid 4,39 m pikkune (aga see-eest ligi 1,9 m kõrgune).
Nähtavus on igas suunas suurepärane ning seda toetavad omalt poolt veel suured tahavaatepeeglid (taas seos kaubikumaailmaga). Mootorivaliku juhatab sisse 95 hj 1,4liitrine bensiinimootor, lisaks on valikus 1,4liitrine turbolaaduriga bensiini- ja gaasimootor ning 1,3-, 1,6- ja 2liitrised diiselmootorid.
Hinnatasemelt mahub Doblo Cargo vahemikku 12 355–18 720 eurot (193 317-292 905 kr), kuid piire seavad siin vaid kliendi vajadused ja võimalused – mida konkreetselt tarvis läheb.

Sarnased artiklid