Esmatasandi „harrikas”
Mihkel Külaots
01.07.2015

Harley-Davidsoni uus esmatasandi esindaja üritab brändi jälle massidesse tagasi tuua.

Enamasti on Harley-Davidsoni sõitjaks keskealine õllekõhu, väljakasvanud habeme ja nahkriietega veidi tahumatu välimusega mees. Kui ta oma tsikli käivitab, on seda kuulda mitme kvartali kaugusele. See on elustiil. Ajad on aga muutumas. Enam ei saa elada ainult mootorratturi rollis, moodne inimene naudib kiiret ja vahelduvat elutempot, kus päeva jooksul on mitmeid väga erinevaid olukordi. Kord on vaja viisakas ülikond töökohtumiseks selga visata, siis lapsega mänguplatsil aega veeta, seejärel sõpradega kesklinna trendikohas oma start-upi mõtet edasi arendada.

Tänapäevasele inimesele mõeldes on ka Harley-Davidson oma mudelivalikut täiendanud. Street 750 on Harley-Davidsoni esimene täiesti uus mudel viimase kümne aasta jooksul. See on mõõtmetelt väiksem ja kergem kui teised Harleyd ning tema hääl ei kostagi mitme kilomeetri kaugusele. Street 750 on mõeldud tänapäeva noorele kodanikule linnatänavatel seiklemiseks ja Harley-Davidsoni kui brändiga esmakogemuse saamiseks.

Street 750 südameks on täiesti uus 749 cm³ töömahuga Revolution X™ 60kraadise nurgaga V2-mootor, mis Harley-Davidsoni jaoks veidi ootamatult on vedelikjahutusega. Kogu ratas tundub esmapilgul väga mitte-Harleylik – proportsioon juht versus ratas on pisut harjumatu, hääles puudub piisavalt detsibelle, mootor on tavatult tänapäevane. Lähemalt vaadates on tegu siiski äratuntavalt harleydavidsonliku mootorrattaga.

Hääl, kuigi mitte nii vali kui võiks oodata, omab ikka margile omast bassist kõla, Street 750-l on see viisakamale, modernsemale kujule viidud. Nagu ilmselt ka nende omanike habemed, mis ei ole metsikud ja välja kasvanud, vaid spetsialisti poolt moekalt trimmitud.

Välimuselt – kuigi mõõtmetelt pisem – on Street 750 tõeline Harley-Davidson ja mõjub meeldivalt ajatuna. Uue mootori välimuse juures on kasutatud jahutusribidele sarnast viimistlust, mis jätab klassikalisema õhkjahutuse mulje.

Street 750 hind on vägagi tervitatav 8130 eurot, ja on näha, et ongi üritatud luua väga rahakotisõbralikku Harley-Davidsoni: kroomi on minimalistlikult vähe, mitmed lõppviimistluse detailid võiksid olla veidi parema kvaliteediga. Tahhomeetrit ei ole, kella samuti mitte. Kütuse kogusest paagis saab kõige paremini aimu siis, kui tankimisavast sisse piiluda.

Samas on põhielemendid väga head – raam, rattad ja kogu ratta süda ehk mootor. Seega on Street 750 suurepärane platvorm ümberehitamiseks, detaile välja vahetades saab tsikli kerge vaevaga ainulaadseks muuta. Kindlasti saab ka maheda väljalaskehääle summutivahetusega maskuliinsemaks-võimsamaks muuta.

Street 750 on väga madal, istme kõrgus maast on ainult 709 mm, ja Harley-Davidsoni kohta üsna kerge, tühikaaluks on rattal 206 kg. Tänu neile näitajatele ja madalale raskuskeskmele on Harley uustulnuk väga nauditav linnakruiser. 42 kW mootor, mis oma maksimaalse pöördemomendi 59 Nm saavutab juba 4000 pöörde juures minutis, veab hästi edasi ka madalatel pööretel. Kui madalatel? Ei tea, tahhomeetrit ju pole.

Brändile omane rihmülekanne töötab oodatult vaikselt ja sujuvalt. Vedrustus on mõnusalt pehme ja pika käiguga (140 mm ees ja 90 mm taga) – seega on Street 750 igati sobilik ratas Eesti teedele.

Peeglid näevad Street 750-l väga efektsed välja, ent on liiga kitsalt koos. Kõrvalridades toimuvat näeb küll, samuti oma käsi-õlgu, enda taga sõitvat autot (kui see just suur ja lähedal olev veoauto või buss ei ole) paraku peeglid nähtavale ei too.

Harley-Davidson Street 750 on mõeldud eelkõige linnatänavail sõitmiseks, sihtgrupiks (nagu paljudel viimasel ajal valmistatud mootorratastel) on edukas linnas või linna lähedal elav noor inimene. Street 750 mootor ja muud põhikomponendid on väga head ja võib öelda, et Harley-Davidson on loonud suurepärase ratta ringi kruisimiseks või oma käe järgi ümber ehitamiseks. Kuna see on visuaalselt teistest sama brändi ratastest väiksem, tekib tahtmatult küsimus – ehk on Street 750 just õige suurus tänapäevasele Harley-Davidsonile?

Sarnased artiklid