Esimene kvartal – 70% plussis
Tõnu Ojala
10.05.2011

Kolme kuu vahekokkuvõtted annavad võimalusi teha esimesi ennustusi kogu aasta kohta – sama hooga jätkates võiks autoäri jõuda peaaegu samale tasemele, kus ta oli aastal 2005.

Lõppenud I kvartal näitas, et vahepeal kokku kuivanud automüük kosub hoogsalt ning tänavused müüginumbrid on mullustest keskeltläbi 70% võrra suuremad. Märtsis võeti liiklusregistris esmaselt arvele ligi 1500 uut sõiduautot –viimasel kahel aastal on see arv olnud vastavalt 895 ja 864 autot. Enam-vähem sama seis oli meil ka 2004. aasta märtsis, kuid kolme kuu lõikes oleme tookordsest seisust siiski veel maas. Vahe varasemate aastatega väheneb ometi jõudsalt, sest veel aastavahetuse seisuga olime kuskil aastates 2000–2001.
Samas taktis jätkates võiks aasta lõpus ennustada Eesti autoturu mahuks umbes 17 500–18 000 autot, ehk siis pisut vähem kui aastal 2005 (kuid enam kui aastatel 2003, 2004).
Aastataguse seisuga võrreldes on uusi sõiduautosid arvele võetud 1558 võrra enam. Plussis on ka enamik automarke, miinusmärk ilutseb vaid Renault’de, Hyundaide, Citroënide, Daciate, Mazdade ja Chryslerite ees.
Mingi korrastumine on Eesti automaastikul siiski toimunud. Mullu samal ajal oli tabelis juba 40 erinevat automarki, tänavu vaid 35. Põhitegijad on muidugi kõik alles, kuid väiksemate eksootilisemate markide seas on kaod olemas.
Märtsis oli nii markide kui mudelite pingerea tipus Škoda. Kokku võeti esmaselt arvele 163 uut Škoda sõiduautot, mudelitest oli populaarseim Octavia 81 autoga. Octavia tõusis mudelite TOPi tippu ka aasta vahekokkuvõtetes, järgnevad Nissan Qashqai ning Renault Mègane. Automarkide osas on Škoda poolt vaadates väike nn iluviga tänaseks ilmselt parandatud – tänu aasta alguses tehtud suurematele tehingutele jäi Peugeot tabeli ülemisele reale ka 1. aprilli seisuga. Tõsi, Škoda oli jõudnud vaid nelja auto kaugusele ning võib eeldada, et nüüdseks on kohad vahetatud.
Uue automargina lisandus märtsis tabelisse Bentley – arvele võeti neid tervelt kaks (üks Continental GT ja üks Mulsanne).
1. aprilli seisuga on Eestis arvel üle 556 000 sõiduauto, automarkidest moodustavad esikolmiku endiselt Volkswagen, Ford ja Audi.

 

Uute sõiduautode müük
2011. a kolm kuud vrdl 2010
1 Peugeot 400 +288
2 Škoda 396 +228
3 Toyota 369 +85
4 Renault 319 -59
5 Volkswagen 264 +172
6 Honda 244 +104
7 Nissan 233 +177
8 Subaru 207 +124
9 Ford 189 +69
10 Opel 139 +103
11 Hyundai 110 -8
12 Mitsubishi 104 +61
13 Citroën 98 -17
14 Kia 95 +68
15 Volvo 71 +21
16 Dacia 69 -18
17 BMW 56 +43
18 Mazda 52 -9
19 Mercedes-Benz 48 +20
20 Suzuki 44 +31
21-22 Audi 43 +3
21-22 Seat 43 +18
23 Fiat 28 +25
24 Lexus 24 +2
25 Chevrolet 21 +9
26-27 Land Rover 15 +7
26-27 Jeep 15 +10
28 Porsche 13 +11
29 Saab 11 +9
30 Mini 7 +6
31-32 Dodge 4 +1
31-32 Alfa Romeo 4 +3
33 Chrysler 3 -26
34-35 Jaguar 2 0
34-35 Bentley 2 +2
Matkaautod 3 -2
Kokku 3745 +1558
Populaarsemad mudelid
1 Škoda Octavia 196
2 Nissan Qashqai 170
3 Renault Mègane 159
4 Subaru Legacy 138
5 Peugeot 308 134
6 Honda CR-V 129
7 Volkswagen Golf 102
8 Toyota Avensis 101
9 Škoda Superb 101
10 Peugeot Partner 98

 

 

Allikas: maanteeamet

Pildiallkirju:
Škoda Octavia võttis I kvartali vahekokkuvõtetes sisse talle harjumuspärase koha mudelite esikümne esimesel real. Skoda.jpg

Tasapisi suureneb tabelis esindatud automarkide arv – märts naasis tabelisse Bentley. Bentley.jpg

Sarnased artiklid