Seekordsest finaali koosseisust pooled - Dacia, Mercedes-Benz ja Škoda - pääsesid ka Euroopa aasta auto 2026 finaali.
Tänavune autoaasta oli tänu Eesti turule lisandunud uutele automarkidele uudisterohke – aasta jooksul on Eestis müüki jõudnud üle 60 uudismudeli (viimastel aastatel see arv olnud 40 kandis). Et üha enam on uute autode seas elektriautosid, kajastub see ka Eesti aasta auto finalistide reas – hetkeseisuga ei ole elektriautod vaid Cupra ja Dacia, veidi hiljem on hübriidjõuallikat oodata ka esialgu vaid elektrilisena toodetava Mercedes-Benz CLA mootorivalikusse.
Eesti aasta auto valib autoajakirjanikest koosnev žürii. Tänavu on autoteemat kajastavatest väljaannetest esindatud Accelerista, auto24, Autoleht, Geenius, Profi, Tehnikamaailm, Äripäev ja Whatcar. Nimeliselt jagavad sel aastal hindeid Indrek Jakobson, Tõnu Korrol, Tõnu Ojala, Elmar Ots, Margus Pipar, Veli Rajasaar, Karl-Eduard Salumäe, Kaspar Sepp, Kristjan Sooper, Esta Tatrik, Tarmo Tähepõld ning Laas Valkonen.
Konkursil osalevad kõik aasta jooksul Eestisse jõudnud uudismudelid, seejuures algab ja lõpeb autoaasta Tartus toimuva autonäitusega Motoshow.
Võitja kuulutatakse välja jaanuaris Eesti Autospordi Liidu aastagalal Tallinnas.
Tänavu kannab Eesti aasta auto tiitlit Škoda Superb. Esimene aasta auto valiti 2001. aastal, kui siinsel autoturul tegi ilma väikeauto Peugeot 206.
Tehnikamaailm on Eesti aasta auto konkursi algataja, alates 2023. aastast toimub konkurss Eesti Autospordi Liidu egiidi all.
NB! Keda kuuest finalistist Sina eelistaksid? Anna teada Tehnikamaailma koduleheküljel oleva gallupi kaudu!
