Elektriauto esmakordselt tipus
22.06.2012

Aprillis tehti Eestis autoajalugu. „Süüdlaseks” osutus pisiauto Mitsubishi i-MiEV, millest sai esimene elektriauto, mis kuu lõikes Eesti müügitabelis esikohale kerkinud.

Aprillis võeti Eestis esmaselt arvele 1765 uut sõiduautot – seda oli 227 auto ehk 14,8% võrra enam kui mullu samal ajal. Nelja kuu lõikes on Eesti automüük plussis ligi 1000 auto ehk enam kui 18%-ga ja kokku võeti tänavu nelja kuuga arvele 6255 uut sõiduautot.
Umbes samades suurusjärkudes opereerisime ka aastatel 2005–2006. Seevastu aastatel 2007–2008 rääkisime samal ajal numbritest, mis ulatusid 10 2000–10 500 kanti, kuid vaid kaks aastat tagasi saadi sama ajaga täis vaid napp 3000 autot – nii et kõik on suhteline!
Kui mullu oktoobris asus Mitsubishi i-MiEV mudelite konkurentsis jagama 4. kohta, siis nüüd tegi Mitsubishi elektriautohakatis ajalugu, olles esmakordselt kuu lõikes esikohal. Aprillis võeti i-MiEV-e arvele koguni 88 ja see andis mudelite konkurentsis kindla esikoha Škoda Octavia ja Toyota Avensise ees. Tõsi, i-MiEVid võistlevad siin mõnes mõttes dopingu toel ehk siis tegu on nn kurikuulsa CO2-tehingu raames Eestisse saabunud elektriautodega, mitte salongist klientidele müüdud sõidukitega. Ometi jääb fakt faktiks ja mälumänguritele meelde jätmiseks – Eesti 2012. aasta aprillikuu esiauto oli elektriauto.
Markide lõikes ei väära siiski miski Toyotat, kel mudelite TOP 10-s aprillis ainsana kaks esindajat – kolmandal kohal Avensis, kuuendal Corolla. Aprillis kogus Toyota eelmiste kuudega võrreldes veel lisahoogu juurde ning seekord jõuti 240 autoni.
Toyota on tänu Avensisele esikohal ka mudelite aasta vahekokkuvõttes, kuid edu Škoda Octavia ees pole kuigi suur. Ka siin on Toyotal esikümnes kaks mudelit (lisaks liidrikohal olevale Avensisele ka 7. kohta hoidev Land Cruiser), kuid kahe kohaga esikümnes saab uhkustada ka Volkswagen.
Uute markidena lisandusid aprillis tabelisse Jaguar (neli mudelit XJ) ja Saab (mudeliks 9-3) ning kokku on nelja kuuga käe valgeks saanud 40 erinevat automarki (mullu samal ajal 38).
Mai alguse seisuga oli Eestis arvel 582 774 sõiduautot, 85 429 veoautot, 4242 bussi ning 24 687 mootorratast ja mopeedi. Markide esiviisiku moodustasid Volkswagen 76 750, Ford 56 347, Audi 50 572, Opel 43 416 ja Toyota 36 012 autoga.

 

Uute sõiduautode esmaregistreerimised
MARK 2012. a 4 kuud Vrdl 2011. a
1 Toyota 839 +306
2 Škoda 541 -31
3 Volkswagen 530 +137
4 Peugeot 390 -98
5 Nissan 344 +27
6 Renault 321 -97
7 Honda 311 -38
8 Ford 297 +27
9 Kia 272 +145
10 Subaru 259 -34
11 Mitsubishi 236 +84
12 Hyundai 234 +55
13 Dacia 208 +117
14 Citroën 181 +39
15 Opel 170 -17
16 Volvo 163 +57
17 Seat 153 +82
18 Audi 124 +53
19 Chevrolet 112 +77
20 BMW 110 +31
21 Mercedes-Benz 86 +15
22 Mazda 84 +10
23 Land Rover 56 +38
24 Lexus 46 +10
25 Jeep 42 +12
26 Fiat 41 +9
27 Suzuki 33 -44
28 Porsche 25 +10
29 Mini 13 +3
30 Alfa Romeo 9 +3
31-32 Bentley 4 +1
31-32 Jaguar 4 0
33 Infiniti 3 +2
34-36 Cadillac 2 +2
34-36 Lamborghini 2 +1
34-36 Chrysler 2 -4
37-40 Ferrari 1 +1
37-40 Lotus 1 0
37-40 Dodge 1 -5
37-40 Saab 1 -12
Matkaautod 4 -2
Kokku 6255 +972
Mudelite TOP 10 2012. a 4 kuud
1 Toyota Avensis 239
2 Škoda Octavia 227
3 Renault Mégane 202
4 Nissan Qashqai 197
5 Subaru Legacy 171
6 Kia Sportage 143
7 Toyota Land Cruiser 134
8-9 Seat Ibiza 126
8-9 Volkswagen Passat 126
10 Volkswagen Golf 123

Sarnased artiklid