Eesti aasta auto 2017 - selgusid finalistid
Tõnu Ojala
11.10.2016

Eesti aasta auto 2017 selgub konkurentsis kahe Kia (Optima ja Sportage´i), E-klassi Mercedes-Benzi, Opel Astra, Volkswagen Tiguani ja Volvo S90 vahel.

Tänavustest finalistidest on esikoht ette näidata vaid Opel Astral (2011) ja see on ka Opeli ainus esikoht 16 aasta jooksul (8 finaalikohti on see-eest kokku 8 – rohkem on vaid VW-l ja Peugeot´l). Tollest ajast pärineb aga EAA ajaloo ainus kaksikvõit, sest Astrale järgnes tollal vaid 1 punktise vahega Meriva. VW Tiguani I põlvkond omal ajal finaali ei pääsenud, see-eest on kahekordse võitja rollis VW Golf (2005 ja 2014). Lisaks Golfile on korduvalt finaali asja olnud Passatil, kes viimati aasta tagasi Škoda Superbi järel II kohaga leppima pidi. Kokku on läbi aegade VW kontos tervelt 10 finaalikohta – enamat pole kellelgi. 2013. aastal esikoha võitnud Mercedes-Benz A-klassi edu üritab nüüd korrata kaks numbrit suurem E-klass, kellele finalistikoht pole samuti esmakordne – 2010. aastal sai tollane E-klass 5. koha. Ülejäänud finalistid pole seni täistabamuseni küündinud. Eelmisel aastal Volvo 90-seeria sisse juhatanud XC90 sai siis kõrge 3. koha ning nüüd tahab seda kohta parandada S90. 3. koht näikse Volvole aga lausa kinnistatud olevat, sest selle koha on kahel korral saanud ka S60 (2001 ja 2011). Optima on 2008. aastal kõrge II koha saanud Cee´d-i järel alles teine Kia, mis Eesti aasta auto finaali jõudnud. Optimale sekundeerib Sportage, mis tähendab, et teist korda Eesti aasta auto 17 aasta pikkuses ajaloos üks automark finaalis kahe mudeliga (nagu eespool mainitud, juhtus selline asi ka 2011. aastal Opeliga). Tehnikamaailma eestvedamisel juba 17. korda korraldatava Eesti aasta auto žüriis on tänavu 20 autoajakirjanikku nii trüki- kui elektroonilisest meediast, nii ajalehtedest-ajakirjadest kui portaalidest, esindatud on nii eesti- kui venekeelne meedia. Esimeses voorus esitas iga žüriiliige viimase 12 kuu jooksul Eestisse jõudnud uudismudelitest 10 soosikut, tulemuste summeerimisel selgus kuus enim hääli saanut. Finaalipääsuks pidi seekord saama 20 võimalikust vähemalt 12 häält – umbes samas kandis on latt olnud ka eelmistel aastatel. Esimestena jäid seekord joone alla Alfa Romeo Giulia, BMW 7. seeria ja Seat Ateca. Eesti aasta auto 2017 selgub 25. novembril ETV saates Ringvaades. Seni saavad TMi lugejad avaldada oma eelistusi Tehnikamaailma koduleheküljel. Tänavu kannab Eesti aasta auto tiitlit Škoda Superb.

Sarnased artiklid