Eesti Aasta Auto 2014
01.11.2013

Tänavu juba 14. korda korraldatava Eesti aasta auto konkursi finaali pääses sedapuhku koguni kolm sõsarmudelit ning esmakordselt ka kaks linnamaasturit.

Kui mõnel aastal on Eesti aasta auto finalistide rivi olnud äärmiselt kirju, siis seekord pääsesid valitute hulka vaid kahe segmendi sõidukid. Tehnikamaailma eestvedamisel juba 14. korda toimuva Eesti aasta auto konkursi finaali jõudis tervelt kolm lähisugulast VW kontsernist.
Aasta tagasi jäi VW Golfi Eestisse jõudmine hilissügisele, mis tähendas, et aastatagune suurfavoriit pidi meil aastaks n-ö ootele jääma. Golf võitis mullu ohtralt kõikvõimalikke tiitleid nii Euroopas kui kaugemalgi. Vahepeal on sama platvormi saanud ka Škoda Octavia ja Seat Leon ning needki autod jõudsid kindlalt esikuuiku sekka. Samast segmendist – väikekeskklass – on ka neljas finalist, alles näitusesoe Peugeot 308.
Linnamaasturid on Eestis ikka hinnatud olnud, aga kaht seda masti autot polnud varem kuue väljavalitu hulka siiski jõudnud. Nüüd rivistusid joonele nii Eesti autoostjate selle aasta vaieldamatu lemmik Honda CR-V kui aasta alul uuenenud Subaru Forester.

http://youtu.be/2RXgV-bxlew

http://www.youtube.com/watch?v=Zlo85At0aKE

Kokku mainiti tänavuses avavoorus ligi 40 erinevat uudismudelit. Esimestena jäid joone alla Mazda6, Range Rover Sport, Ford Kuga, Mercedes-Benz S-klass ja Kia Carens.
Pooled seekordsed finalistid on varemgi paremate sekka jõudnud. Läbi aastate on finaalis olnud nii Honda CR-V (2008), Seat Leon (2001, 2007) kui VW Golf (2001, 2005, 2010, kusjuures 2005. aastal võttis Golf esikoha).
Aasta autot valitakse Tehnikamaailma eestvedamisel aastast 2001. Kui esimesel aastal selgus võitja (Peugeot 206) rahvahääletuse tulemusel, siis alates 2002. aastast valivad aasta autot Eesti autoajakirjanikud.
Tänavune žürii on 18 liikmeline, esindatud on nii ajakirjad, ajalehed, internetiportaalid kui televisioon ja raadio. Esimeses voorus pidi iga žürii liige valima aasta kestel (vahemikus mullusest Tartu Motoshow’st kuni eelmisel nädalavahetusel aset leidnud tänavuse näituseni) Eestisse jõudnud uudismudelite seast 10 soosikut, nendest enim hääli saanud 6 autot pääsesid finaali.
Tänavu kannab esimese Mercedes-Benzina (ja üldse kümnenda automargina) esikohta uus A-klass. Läbi aegade on edukaimad olnud kolm korda esikoha (2007, 2009, 2010) saanud Škoda ja kahel korral (2001 ja 2012) võidutsenud Peugeot.
Selle ajakirja ilmumise hetkeks on žürii finalistidega juba Audrus tutvust uuendanud ja omad eelistused paika pannud, Eesti aasta auto 2014 selgub aga novembri lõpus ETV otsesaates „Ringvaade” ja seega leiab ka lõpptulemused kuu aja pärast ilmuvast TMi detsembrinumbrist.

Eesti aasta auto 2014 žürii
Viktor Filonenko (Delovõje Vedomosti), Tõnu Korrol (Autoleht), Väino Laisaar (motors24.ee), Jaak Lassmann (autonet.ee), Raivo Murde (Eesti Päevaleht), Tõnu Ojala (Tehnikamaailm), Elmar Ots (Autoleht), Margus Pipar (Autoleht), Tarmo Riisenberg (auto24.ee), Raivo Rimm (Rooli võim), Robert Rool (Rooli võim), Kristjan Sooper (Autoleht), Kaido Soorsk (Tehnikamaailm), Esta Tatrik (Top Gear), Olev Toom (Whatcar.ee), Tõnu Tramm (Whatcar.ee), Argo Verk (Whatcar.ee), Toomas Vabamäe (Top Gear)

Huvitavaid fakte
Kõige enam – 9 korda – on Eesti auto finaali pääsenud Peugeot. Volkswageni arvel on 8 finaalikohta, Ford, Opel, BMW ja Honda on osalenud 7 korral.

Škoda on enne tänavust aastat finaali pääsenud vaid kolm korda, kuid see-eest on tulemuseks ka kolm esikohta.

Mudelitest on VW Golf jõudnud finaali neljal korral, BMW 5. seeria ja Ford Focus kolmel korral.

Seni esikohata automarkidest on enim finaalikohti ette näidata Seatil, Citroënil ja Toyotal (viis).

Sarnased artiklid