Eesti aasta auto 2012
Tõnu Ojala
11.11.2011

Kui kuu aja pärast selgub järjekordne Eesti aasta auto, siis on see järjekorras juba kaheteistkümnes. Samal ajal valitav Eesti rahvaauto on aastajagu noorem, see tiitel leiab omaniku 11.korda.

Aasta autot on Eestis valitud enam kui 10 aastat ja ehkki ürituse korraldamisraskus on läbi aegade olnud Tehnikamaailma õlgadel, on tegu enamaga kui ühe väljaande ettevõtmisega. Konkurents erinevate meediaväljaannete vahel jäetakse tagaplaanile ning võitja leitakse ühiselt – nii kirjutavas kui elektroonilises meedias, nii eesti- kui venekeelses pressis töötavate autoajakirjanike koostöös. Tõsi, majanduskriis laastas ka automeediat halastamatult ja nii on aja märgina viimastel aastatel hindajate seas pisut vähem trükimeedia esindajaid, kuid see-eest on üha enam autoajakirjanikke internetiportaalidest.

Kui Eesti aasta auto esimene võitja, Peugeot 206, selgus 2000. aasta sügisel rahvahääletuse tulemusena, siis alates järgmisest aastast läksime sama teed nagu mujal maailmas. Nii valiti Renault Laguna võitjaks juba autoajakirjanike poolt. Praeguseks on võidurõõmu jagunud kokku üheksale automargile, kusjuures Škodale koguni kolmel korral.

Hetkel hoiab Eesti ihaldatuimat autoala tiitlit Opel Astra, kes aastatagusel konkursil edestas teist Opelit – Merivat – vaid ühe punktiga.

Tänavune aasta auto konkurss on järjekorras juba kaheteistkümnes. Täpselt nagu eelmistelgi aastatel, tuli ka seekord igal žüriiliikmel esitada vabas järjestuses 10 kandidaati viimasel aastal Eestisse jõudnud uudismudelite seast. Nimekirjade kokkupanemisel selgus kuus enim hääli saanud autot – enam kui 40 konkurendi seas said enim hääli ja pääsesid finaalikuuikusse Audi A6, Citroën C4, Ford Focus, Hyundai i40, Peugeot 508 ja Volkswagen Passat. Kõige napimalt jäid seekord ukse taha Kia Rio, Chevrolet Orlando ja BMW 1. seeria.

Finaalis esindatud kuuest automargist on Eesti aasta auto võidukarikas varasemast ajast ette näidata kolmel – Peugeot’l, Fordil ja Volkswagenil. Audi, Hyundai ja Citroëni edu puhul oleks nende jaoks tegu esimese täistabamusega.

Et ennetada küsimust, kuidas on võimalik võrrelda sedavõrd erinevaid autosid, tuleb vastata, et ega otseselt saagi. Iga konkreetset autot vaadeldakse tema oma segmendi „mõõtkavas” – nii autot ennast, tema varustust ja hinda, aga ka siinset müügi- ja teenindusvõrku arvestades. Tänavune autovalik juhtus olema siiski üllatavalt „ühte väravasse” – kaks väikekesk- ja neli keskautot – ei mahtuniversaale, ei maastureid. See teeb ilmselt ka žürii elu mõnevõrra lihtsamaks, sest ei tule võrrelda n-ö võrreldamatut. Nagu juhus mullu, kui tuli endale selgeks teha, kas Opel Meriva tulek väikeste mahtuniversaalide sekka oli meie oludes samaväärne sündmus uue 5. seeria BMW tulekuga.

Selle ajakirja ilmumise hetkeks on žürii kõigi kuue finalistiga juba Audrus rajal käinud ja omad eelistused paika pannud, kuid et võitja väljakuulutamine leiab aset alles 25.novembril ETV telesaate „Ringvaade” otse-eetris, siis leiab ka Eesti aasta auto 2012 lõpptulemused alles detsembrikuisest Tehnikamaailmast.

Vt lisa ka siit!

Motors24 videokokkuvõte Aasta auto 2012 sõidupäevast Audrus.

Sarnased artiklid