Eesti aasta auto 2011
Tõnu Ojala
02.11.2010

Eesti aasta auto alustab oma teist kümnendit – kuu aja pärast selguv võitja on selle konkursi ajaloo üheteistkümnes.

Aasta autot on Eestis valitud nüüdseks juba kümmekond aastat ja ehkki ürituse korraldamisraskus on läbi aegade olnud Tehnikamaailma õlgadel, on tegu hoopis enamaga kui ühe väljaande ettevõtmisega. Konkurents erinevate meediaväljaannete vahel jääb selleks ajaks tagaplaanile ning võitja leitakse ühiselt – nii kirjutavas kui elektroonilises meedias, nii eesti- kui venekeelses pressis töötavate autoajakirjanike koostöös. Tõsi, majanduskriis on oluliselt laastanud ka automeediat ja nii on aja märgina seekord hindajate seas pisut vähem trükimeedia esindajaid (enamik ajalehti on oma iganädalastest autokülgedest üldse loobunud), kuid see-eest on üha enam autoajakirjanikke internetist.

Kui Eesti aasta auto esimene võitja – Peugeot 206 – selgus 2000. aasta sügisel rahvahääletuse teel, siis alates järgmisest konkursist läksime Eestiski sama teed nagu mujal maailmas ning Renault Laguna hääletas esimeseks juba autoajakirjanikest koosnev žürii. Praeguseks on võidurõõmu jagunud kokku kaheksale autotootjale, kusjuures Škodale koguni kolmel korral (viimati võidutses aasta tagasi väikemaastur Yeti). Nüüd on tõenäosus uus nimi võitjate nimistusse saada üsna suur, sest seekordses finaalis esindatud viiest automargist (Opeleid on seekord kaks) on Eesti aasta auto võidukarikas ette näidata vaid BMW-l.

Tänavune Aasta auto konkurss on järjekorras üheteistkümnes ning täpselt nagu eelmistelgi aastatel, tuli ka tänavu igal žüriiliikmel esimeses voorus esitada vabas järjestuses kümme kandidaati viimasel aastal Eestisse jõudnud uudismudelite seast. Kandidaatide rivi oli küll veerandi võrra lühem kui tavaliselt ja kui varem on tulnud hakata sorteerima enam kui 40 uudismudeli seast, siis seekord sai uusi autosid 10 võrra vähem. Seegi aja märk!

Nimekirjade summeerimisel selguski kuus enim hääli saanud autot – seekord siis BMW 5. seeria, Citroën C3/DS3, Dacia Duster, Opel Astra, Opel Meriva ja Volvo S60. Need on autod, mis konkureerivad Eesti aasta auto 2011 tiitlile lõppvoorus.

Et ennetada küsimust, kuidas on võimalik võrrelda sedavõrd erinevaid autosid, tuleb vastata, et ega otseselt saagi. Iga konkreetset autot vaadeldakse tema oma segmendi „mõõtkavas” – nii autot ennast, tema varustust ja hinda, aga ka siinset müügi- ja teenindusvõrku arvestades. Alles pärast seda saab öelda, kas näiteks uue Opel Meriva tulek väikeste mahtuniversaalide sekka on Eesti oludes samaväärne sündmus uue 5. seeria BMW tulekuga paar numbrit suuremate autode konkurentsi või mitte.

TMi novembrinumbri ilmumise hetkeks on žürii kõigi kuue finalistiga küll juba Audrus rajal käinud ja omad eelistused paika pannud, kuid et ka Euroopa aasta auto selgub alles novembri lõpus ETV telesaate „Ringvaade” otse-eetris, siis leiab ka Eesti aasta auto 2011 lõpptulemused alles detsembrikuisest Tehnikamaailmast.

Aasta Auto ja Rahvaauto valimisest oli juttu ka 31.oktoobri TV3 liiklussaates Stopp.

Aasta auto 2011 žürii
Dmitri Babitšenko (delfi.ee), Aleksandr Butorin (Den za Dnjom), Viktor Filonenko (Delovõje Vedomosti), Vello Kala (Tehnikamaailm), Tõnu Korrol (Autoleht), Väino Laisaar (motors24.ee), Jaak Lassmann (autonet.ee), Margus Mihkels (Postimees), Urmas Oja (delfi.ee), Tõnu Ojala (Tehnikamaailm), Margus Pipar (Autoleht), Raivo Rimm (Kanal 2), Kristjan Sooper (Autoleht), Kaido Soorsk (Tehnikamaailm), Olev Toom (whatcar.ee), Tõnu Tramm (whatcar.ee), Toomas Vabamäe (vabakutseline)

Vt lisa siit!

Sarnased artiklid