Eesti aasta auto 2009
Tõnu Ojala
05.11.2008

Juba üheksandat korda toimuva Eesti aasta auto valimise finaalis nullis Euroopa autotootjate täieliku triumfi Honda Accord, kes ainsa mitte-eurooplasena kuue parema sekka murda suutis.

Vt ka videot

Aasta autot valitakse Tehnikamaailma eestvedamisel Eestis juba üheksandat korda – oma olemuselt on tegu suure autotestiga, mille läbiviimisel osaleb sisuliselt kogu Eesti automeedia. Konkurents jääb selleks ajaks tagaplaanile ning selle tulemuseks on nii ajalehti-ajakirju kui elektroonilist meediat ühendav üritus Eesti aasta auto 2009.
Milleks Eestil oma aasta auto, kui valitakse Euroopa aasta auto ja maailmaauto ning lisaks on omad „iludusvõistlused” paljudel autoväljaannetelgi? Eesti aasta auto väärtus seisneb selles, et erinevalt kõigist teistest vaadatakse siin autosid Eesti autoostja pilguga – lähtudes siinsetest oludest, ostjate harjumustest ja vajadustest, tehtavatest kulutustest jne. Ja nagu eespool mainitud, on Eesti aasta auto vaba ka ühe või teise väljaande või ajakirjaniku isiklikest eelistustest – 20 žüriiliikme 20 seisukohta annavad kokku juba üsna objektiivse pildi!
Nagu igal aastal, selgitab ka tänavu võitja just autoajakirjanikest koosnev žürii, sest autoajakirjanikud puutuvad oma töö tõttu kokku kõigi uute sõidukitega ning neil on kõige enam kogemusi ja oskusi, et erinevate sõidukite plusse-miinuseid kõrvutada ning neid hinnata.

Esimeses voorus tuli igal žüriiliikmel esitada vabas järjestuses kümme kandidaati ihaldatud tiitlile – seda viimasel aastal Eestisse jõudnud uudismudelite seast. Esitatud nimekirjade analüüsi tulemusena selgusid kuus enim nimetatud autot, mis nüüd konkureerivad juba Eesti aasta auto 2009 tiitlile lõppvoorus. Need on Audi A4, Citroėn C5, Fiat 500, Honda Accord, Seat Ibiza ja Škoda Superb.

Ennetamaks küsimust, kuidas on võimalik ühes mõõtkavas hinnata väga erinevaid autosid, võib öelda, et ega otseselt saagi! Iga konkreetset autot vaadeldakse siiski tema oma segmendi „mõõtkavas” ja alles pärast saab öelda, kas näiteks Fiat 500 tulek väikeautode sekka on Eesti oludes samaväärne Citroėn C5 omaga paar „numbrit” suuremate autode hulgas või mitte.
Eesti aasta auto konkursi lõpptulemused avaldatakse detsembrikuises Tehnikamaailmas ning erisaates Kanal 2 ekraanil laupäeval, 29. novembril kell 16.00.

Tänavune žürii
Aleksandr Butorin (Den za Dnjom), Viktor Filonenko (Delovõje Vedomosti), Vello Kala (Tehnikamaailm), Tõnu Korrol (Autoleht), Ardo Kalda (motors24.ee), Margus Mihkels (Postimees), Raivo Murde (Eesti Päevaleht), Urmas Oja (delfi.ee), Tõnu Ojala (Tehnikamaailm), Elmar Ots (Õhtuleht), Margus Pipar (Autoleht), Tarmo Riisenberg (Auto Bild Eesti), Raivo Rimm (Kanal 2), Martin Ruud (vabakutseline), Kristjan Sooper (Autoleht), Kaido Soorsk (Tehnikamaailm), Olev Toom (Auto Bild Eesti), Maksim Toome (MK Estonija), Tõnu Tramm (Auto Bild Eesti), Toomas Vabamäe (Eesti Ekspress/Maaleht).

Sarnased artiklid