Eesti aasta auto 2007 – Škoda Roomster
06.12.2006

Kõige säravam raudrüü ei tähenda veel parimat võitlejat. See tõsiasi kehtis taas Eesti aasta auto 2007 konkursi lõppvoorus, kus tuntumate tootjate pilgupüüdjate eest näppas esikoha praktiline Škoda Roomster.

Eesti aasta auto konkursi reeglistiku järgi selgub võitja pärast teise vooru sõidukatseid. Kõik žüriiliikmed saavad nendel katsetel võrrelda finaali pääsenud kuut autot ühel ajal ja võrdsetes tingimustes. Nagu varemgi, oli katsepaigaks Sauga ringrada Pärnu lähistel – ideaalne paik autode proovimiseks. Mõistagi polnud eesmärgiks autode ringrajasuutlikkuse selgitamine, ent liikluseks suletud ringrada lubas panna maha erinevad katsetrassid ja autosid erinevatel sõidurežiimidel segamatult hinnata.
Kes tuli Saugale favoriidina? Mitmed ajakirjanikud ennustasid, et tiitli pärast panevad sarved kokku eeskätt Honda Civic ja Seat Leon. Seda põhjusel, et esimeses voorus kogusid just need autod kõige enam hääli. Ent avavoorus hääletatakse n-ö mälu järgi, Saugal aga seisid kõik autod kõrvuti – proovi ja võrdle!
Taevataadi abiga saime seekord hinnata autosid ka talveoludes, sest esimene lumi tuli maha just päev enne katsesõitu. Kuid puhtalt talveralliks Sauga üritus siiski ei jäänud – lõunaks oli rada lumest-jääst puhas.
Kui sõidud sõidetud, žüriiliikmete mõtlemisaeg läbi ja lõpphinded koos, selgus, et tänavune konkurss oli üks tasavägisemaid – võitja selgus alles viimaseid hindeid kokku lugedes. Ja selleks osutus uustulnuk aasta auto kandidaatide seas, Škoda Roomster.
Mis tõi edu? Ilmselt otstarbekus, universaalsus ja Eesti palkadega mitte liiga karjuvas vastuolus hind. Ehk ka uudsusmoment, sest päris seda sorti autot pole õieti varem olnudki – eemalt nagu "pirukas", aga ehitatud eeskätt siiski sõiduautoks.
Eeldatud favoriidid Civic ja Leon pidasidki oma duelli maha, millest võitjana väljus napilt Civic. Paraku tähendas see vaid teist kohta.

Eesti aasta auto 2007
1. Škoda Roomster 107
2. Honda Civic 103
3. Seat Leon 100
4. Ford S-Max 59
5. Opel Corsa 52
6. Peugeot 207 41

 

 

Eesti Aasta Autot valiti tänavu juba seitsmendat korda, varasematel aastatel on Eesti parimaks autoks valitud Peugeot 206 (2001), Renault Laguna (2002), Mazda6 (2003), Honda Jazz (2004), VW Golf (2005) ja BMW 3.seeria (2006).

Eesti aasta auto 2007 selgitasid Aleksandr Butorin (Vesti Nedeli Den za Dnem), Viktor Filonenko (Delovõje Vedomosti), Vello Kala (TM), Margus Kiiver (Uuno raadio), Tõnu Korrol (Autoleht), Ardo Kalda (Äripäev), Margus Mihkels (Postimees), Raivo Murde (Eesti Päevaleht), Allan Muuk (TV 3), Tõnu Ojala (TM), Elmar Ots (SL Õhtuleht), Kristjan Otsmann (Eesti Ekspress), Margus Pipar (Autoleht), Tarmo Riisenberg (Auto Bild Eesti), Raivo Rimm (Kanal 2), Martin Ruud (vabakutseline), Kristjan Sooper (Autoleht), Kaido Soorsk (TM), Olev Toom (Auto Bild Eesti), Tõnu Tramm (Auto Bild Eesti) ja Toomas Vabamäe (vabakutseline).
AINSA ŽÜRIILIIKMENA PANI LÕPPTULEMUSE "PAIKA" AUTO BILD EESTI TOIMETAJA TARMO RIISENBERG!

Eesti rahvaauto 2007 - Honda Civic

Eesti aasta auto valib autoajakirjanikest žürii, ent nagu varemgi, sai iga autohuviline kaasa lüüa rahvaautot valides. Seekord asjatundjate ja autohuviliste hinnang päris täpselt kokku ei langenud – Tehnikamaailma toimetusse saabunud häälte põhjal võitis Eesti rahvaauto tiitli üsna kindlalt HONDA CIVIC.

Rahvaauto selgitajate vahel loositi välja ka Tehnikamaailma eriauhinnad – digitaalne fotoaparaat Olympus µ 725 SW ja viis Tehnikamaailma aastatellimust. Fotoaparaadi võitis Märt Viitas Viimsilt, Tehnikamaailma saavad aastaks Andrus Sõber Jaagupist, Indrek Koitla Kuressaarest, Priit Kumel Tutermaalt, Bruno Rabassaar Haapsalust ja Eero Raug Tallinnast – palume võitjatel võtta toimetusega ühendust!

Sarnased artiklid