E-tähega Corsa
Tõnu Ojala
27.04.2015

Corsa on Opeli mudelirivis alates 1982. aastast. Erinevalt paljudest konkurentidest ei tähista Opel mudelipõlvkondi mitte numbri, vaid tähega ning seega jõuti nüüd täheni E ehk siis viienda Corsani.

Kui Eestis kipuvad ilma tegema väikekeskklassi autod, siis Lääne-Euroopas müüakse enim just väikeautosid ja nii on Corsasid alates 1982. aastast kaubaks läinud tervelt 12 miljonit. Kui esimesed kolm põlvkonda olid pigem odavad maailmaautod, siis eelmisest Corsa D-st sai juba nn euroauto, mis mõeldud eelkõige Euroopa turule.
Ehkki tegu on uue mudelipõlvkonnaga, jagab Corsa E platvormi oma eelkäijaga. Täheühendit SCCS kandev platvorm on seejuures välja töötatud sel ajal, mil GM ja Fiat omavahel „sõbrustasid”. Nii pole ime, et vaatamata täielikult muudetud esi- ja tagaosa kujustusele jätab uus Corsa siiski kuidagi tuttava mulje.
Kui välimus kipub sugulust eelkäijaga reetma, siis sisemus mitte ja siin on äratundmisrõõmu neil, kes Opeli pisiautoga Adam lähemalt tutvust on teinud. Nii on Adamilt „laenatud” keskkonsooli alaosa koos kliimaseadme juhtnuppude ja puutetundliku ekraaniga.
Opeli infosüsteem kannab pretensioonikat nime Intellilink, ehkki erilise intelligentsusega ta tegelikult ei hiilga. See ei tähenda, et tal midagi viga oleks – graafika on hea, puutetundlik ekraan töötab kenasti – aga jah, mingit erilist tarkust ta ka ei sisalda. Autol endal pole ei naviseadet aga GPS-andureid. Nimelt töötab Intellilink koostöös nutitelefoni tõmmatud rakendustega ja see tähendab, et kogu lubatud intelligents kuvatakse auto ekraanile just nimelt sealt – olgu see siis navigeerides, muusikat kuulates või internetist kõikvõimalikku lisateavet (nt lähedal asuva restorani lahtiolekuaega) hankides.
Mootori töömaht ei näita tänapäeval enam suurt midagi ja need, kes endale erksamat autot soovivad, kuid 140 hj 1,4liitrise turboversiooni hinda kõrgeks peavad, ei tohiks kõrvale jätta 1liitrise kolmesilindrilise mootoriga mudelit. Seda jõuallikat kohtab Corsal kas 90 või 115 hj seades. Lisaks on valikus juba mainitud 1,4liitrise bensiinimootori vabalthingav versioon (75 ja 90 hj) ja 1,3liitrine diisel (75 või 95 hj). Baasmootoriks on aga vabalthingav 1,2liitrine Ecotec, millel võimsust 79 hj. Lisaks veel 1,6liitrise 210 hj turbomootoriga OPC-versioon, aga see on juba hoopis midagi muud.
Kolmesilindriline 1liitrise töömahuga turboga varustatud bensiinimootor on uus, töötatud välja sama hästi kui nullist. Nagu uued moodsad kolmesilindrilised jõuallikad, paistab ka see siin silma igati heade näitajate poolest ning kui kõvemini gaasi anda, teeb ka „suure” mootori häält. Muidu igati söakas mootor kogub hästi pöördeid ning 90% maksimaalsest pöördemomendist on kasutusel juba 1500 p/min juures – ainult et paraku ei pakuta sellele jõuallikale automaatset käiguvahetust. Niisiis kes kindlasti ise käike vahetada ei soovi (ja neid on sellise auto potentsiaalsete ostjate seas omajagu), siis neile on valikus kas 6käiguline klassikaline automaat või 5käiguline Easytronic, mida saab koos 1,4liitrise bensiinimootoriga, või siis kombinatsioon 1,3liitrisest diiselmootorist ja juba mainitud 5käigulisest Easytronicust.
Ehkki baashinna on Opel suutnud hoida neljakohalise, võib arvata, et reaalses elus ei hakka 1,2liitrise Selection-varustusega kolmeukseline mudel ilma tegema. Kui enam kui 20 000 eurot maksvat OPC-versiooni mitte arvestada, lõpeb uue Corsa hinnakiri pisut ülalpool 17 000 euro piiri.

Sarnased artiklid