Dacia Sandero Stepway
Tõnu Ojala
22.02.2010

Peagi Genfi autonäitusel esitletava Dusteri tulekuni täidab Dacia mudelivalikus maasturi rolli Sandero Stepway. Mingi maastur ta muidugi ei ole, sest tal puudub ju neljarattavedugi. Tegu on tavalise lahendusega, kus tavaline sõiduauto on veidi kõrgemaks tõstetud ning veidi „tigedamaks” tuunitud. Muus osas on Sandero jäänud Sanderoks – seda ei saa talle aga kuidagi pahaks panna.

Sageli pole selles autoklassis siiski nelikvedu tarviski ning kas või hiljutisi hiiglaslikke lumesadusid arvestades osutub olulisemaks näitajaks auto põhja kõrgus. Võrreldes tava-venna Sanderoga on Stepway kliirensit kergitatud 20 mm võrra ning praegune 175 mm on igati võrreldav enamiku nn linnamaasturite vastava näitajaga.
Sandero Stepway põhi, küljed, esi- ja tagaosa on kaetud kaitsmeringiga ning lisatud on kroomitud astmelauad ja katusereelingud, samuti suuremad veljed-rehvid. Seega on kasutatud võtet, mida nt VW on laialdaselt rakendanud oma Cross-mudelite või Škoda oma Scout-versioonide puhul (aga seda kohtab ka märgatavalt kallimate ja esinduslikumate autode puhul – Audi, Volvo, Alfa Romeo jt). Enne C3 uuendamist oli selletüübiline versioon (lisatähisega X) olemas ka Citroënil ja seda autot võikski vast kõige otsesemalt Sandero Stepway rivaaliks pidada – kui see veel tootmises oleks. Aga ei ole…
Sõiduomadustelt on Sandero kõige lähedasem teise põlvkonna Renault Cliole, millega tal ka tehnilises osas nii mõndagi ühist on. Mingeid emotsioone temast otsida ei maksa, kuid tervikuna on Renault’l (nimele vaatamata on sisuliselt tegu siiski Renault’ga ning sarnaselt teiste Dacia mudelitega müüakse ka Stepwayd paljudes maades just Renault’ kaubamärgi all) Stepway teedele sobitamine üllatavalt hästi õnnestunud – eriti kehvadele teedele.
Lisanimi Stepway kajastub Dacia hinnakirjas 10 000 krooniga. Sellele vaatamata jääb Sandero Stepway odavaks autoks, millel praegu otsest konkurenti polegi. 1,6liitrise 97 hj bensiinimootoriga mudeli eest tuleb välja käia 154 900 krooni, 1,5liitrise 68 hj diiselmootoriga mudel tähendab veel 20 000 kroonist hinnalisa.

Peagi on aga oodata Dacialt ka "päris" maasturit - Duster teeb oma debüüdi märtsi alguses Genfi autonäitusel. Seni aga eelvaade video kujul!

Sarnased artiklid