Citroën C3
Tõnu Ojala
07.03.2010

Uus Citroën C3 on teinud dramaatilise hüppe nii disainis kui teostuses – prantslastele omaselt on rõhku pandud mugavusele ja stiilile.

Uue põlvkonna C3 turuletulek algas juba mullu uue C3 Picassoga. Nüüd järgnes sellele viieukseline „päris” C3 ning järge ootab kolmeukseline DS3, mis nii oma olemuselt, välimuselt, teostuselt kui ka hinnalt siiski päris hästi C3 ritta ei sobi.
C3 toodab Citroën vaid viieukselisena ning ehkki kohe-kohe meilegi jõudvat DS3 võiks esmapilgul tõesti kolmeukseliseks C3-ks pidada, seda ta ometi ei ole. Citroëni eksklusiivsemaid mudeleid tähistama hakkava DS-seeria esiklaps pürib konkurendiks mitte Renault Cliole, VW Polole ja Ford Fiestale, vaid pigem Minile ja Alfa Romeo MiTo-le ning arvestades juba nn baasauto C3 head teostust, on tal selleks üsna korralikud eeldused.
Aga tagasi C3 juurde. Nagu see enamasti olema kipub, on uus mudel eelkäijaga võrreldes veidi kasvanud, kuid ometi jääb C3 oma 3,94 m pikkusega väikeautoks ja ei püri järgmisse autoklassi. Kuna aga välimus on senisega võrreldes märgatavalt jõulisem, jätab ta number suurema mulje.
Sama suund jätkub autos sees. Tänu originaalsele poole katuseni ulatuvale Zenith-esiklaasile (kallimatel versioonidel põhivarustuses, odavamatel 6500kroonise hinnaga lisade lehel) jätab C3 sõitjateruum tegelikust hoopis avarama mulje. Kui seejuures päike kurja tegema hakkab, saab „üleliigsele” osale ka päikesesirmi (tegelikult siiski laekatte) ette tõmmata – siis ei saa seest arugi, et midagi tavaautost teistmoodi oleks.
Bensiinimootoreid on valikus kolm, diisleid kaks – kõik oma põhiolemuselt tuttavad nii Citroënidelt kui Peugeot’delt. Sageli naisteautoks valitavale C3-le kohast automaatkasti pakutakse vaid ühele modifikatsioonile – 120 hj 1,6VTI Exclusive-versioonile.
Sõiduomadustelt on tegu mugava prantsuse linnaautoga – veidi liiga kerge rooli ja mitte kõige stabiilsema olekuga, käikude lülitamine käib nagu ikka, kangi pikalt siia-sinnapoole liigutades. Jah, sellist sõidurõõmu nagu seda suudavad pakkuda nt VW Polo või Ford Fiesta, C3-ga ei koge, aga see-eest on C3 stiilne!
Odavaima C3 saab 179 900 krooniga, hinnakirja teine ots on aga 254 900 krooni juures.

Sarnased artiklid