Chevrolet Volt
Tõnu Ojala
02.04.2011

Eestis annab viimasel ajal kõneainet plaan tuua meie teedele-tänavatele 500 elektriautot Mitsubishi iMieV, kuid see ei ole ainus elektri jõul liikuv uudisauto, mida oodata. Peagi on lisandumas ka General Motorsi kaksikud – Chevrolet Volt ja Opel Ampera.

Chevrolet Volt jätab neist elektriautodest, mille rooli olen sattunud, kõige „autolikuma” mulje. Esiteks on ta võrreldes Mitsubishi i-MieVi või Nissan Leafiga märgatavalt suurem. Suur auto tähendab reeglina suuremaid mugavusi ja nii on Volt mööndusteta korralik viiekohaline keskauto, kus ka tagaistujatel pole vähimatki põhjust nurisemiseks.

Samas ei ole Volt sõna otseses mõttes elektriauto, sest erinevalt eelnimetatud autodest on tal ka 1,4liitrine bensiinimootor – nagu hübriidautodel. Ometi ei ole tegu ka hübriidautoga selle sõna täpses tähenduses (nagu nt Toyota Prius või Honda Insight), sest kui Priusel ja Insightil kasutatakse bensiinimootorit ka auto rataste liigutamiseks, siis Voltil (ja sõsarmudelil Opel Amperal) on bensiinimootori ülesandeks käitada generaatorit, et seeläbi lisavoolu toota.

Ja seda lisavoolu on tarvis, vastasel korral piirduks Volti läbisõit 50–60 kilomeetriga (seda on enamiku tänaste elektriautodega võrreldes oluliselt enam ning see katab enamiku autosõitjate päevase vajaduse), nüüd aga pääseb vajadusel ka enam kui mitmesaja kilomeetri pikkuseid otsi tegema (siis tuleb mängu muidugi ka selline näitaja nagu bensiinikulu). Nii et selles osas on Volti parimaks võrdluseks järgmisel aastal tootmisse jõudev Toyota Prius Plug-in (vt TM, 9/2010), mis samuti kuni akude tühjenemiseni elektriautona käitub, siis aga tavaliseks hübriidautoks muundub.

Ka muus osas on Volt võrreldav hübriidautoga. Liikumine erinevate töörežiimide vahel toimub juhile sama hästi kui märkamatult, loomulikult püütakse kinni pidurdamisel vabanev energia ja juht ei pea oma pead vaevama, millises sõidurežiimis parajasti ollakse. 100 km/h kiiruse saavutamiseks kulub 9 sekundit, auto lõppkiirus on piiratud 160 km/h.

Kui esialgsete plaanide kohaselt pidanuks Volt jääma eelkõige USA turule ning Euroopasse planeeriti Opel Amperat, siis nüüd on selgeks saanud, et Euroopa saab mõlemad. Põhjused on eelkõige turunduslikud – mõnel pool on GMil kasulik üles kiita Opelit, mõnel pool Chevrolet’d – on ju elektriautode näol esialgu tegemist rohkem liikuvate reklaamitahvlitega. Tõsi, sisulist vahet siin ei ole, sest need autod erinevad vaid välisdisaini poolest – sõitjateruumid on neil autodel identsed. Siiski, üks oluline vahe on – erinevalt Voltist saab Amperas lükata edasi EV-režiimi kasutamist: sõita näiteks bensiinimootori toel linna ja alles seal üle minna elektrirežiimile.

Sarnased artiklid