Chevrolet Spark
Tõnu Ojala
04.01.2010

Kui tänase Chevrolet Spark´i esimene generatsioon aastate eest debüteeris, kandis see auto veel nime Daewoo Matiz. Siis sai temast esmalt Chevrolet Matiz ja nüüdseks on meid juba mõnda aega harjutatud Chevrolet Spark´iga.

Vaatamata ameerikalikule nimele (mis siis, et Louis Chevrolet sünnimaa on tegelikult Šveits!) kannab Chevrolet Spark endas Korea geene – sarnaselt mitmetele teistele nn euro-Chevydele on ka selle auto sünniloos kandev roll GM DAT-l ehk GM Daewoo Auto & Technologyl.
Naljakate ümmarguste silmadega I põlvkonna Daewoo Matiz kuulus autode sekka, mille “nunnumeeter” oli põhja vajutatud – tegu oli äärmiselt omanäolise pisiautoga. 2005.aastal tehtud facelift, misläbi Matizele enam Chevy jooni külge pookida üritati ja mille käigus Matizest Spark sai, tõmbas selle osuti küll veidi tagasi kuid nüüd on disainerid juurte juurde tagasi läinud – seda küll uues võtmes.
Erinevalt senisest ümarakujuliselt “mikromullist” on uus Spark märgatavalt nurgelisem. Igavaks ei saa Sparki kujundust ometi mingilgi moel pidada ning ehkki tema disainis kohtab jooni nii Aveolt kui Cruzelt, on Spark siiski hõlpsasti äratuntav kui Spark.
Olgugi et 3,64 m pikkusena on Spark endiselt väga väike auto, on ta eelkäijaga võrreldes ometi peaaegu 15 cm “kasvanud”. Auto telgede vahe on nüüd 2375 mm ehk 35 mm enam kui seni ning see kajastub ka auto siseruumis, mis tänu autohakatise mahtuniversaalilikule kujule üllatavalt mahukaks osutub (veelgi suurem roll on siin muidugi enam kui 10 cm kasvanud laiusel). Sparki tarbimisväärtust kasvatab oluliselt ka tõik, et tegu on 5ukselise autoga – see ei ole nii väikeste autode konkurentsis sugugi reegel.
Ülisuured muutused on aset leidnud auto salongis, kus silmapaistvaimaks elemendina on roolisambal asuva tavalise analoogspidomeetri kõrvale tekkinud digitaalne lisanäitude plokk – umbes selline nagu oleme harjunud nägema mootorratastel!
Et auto ise kasvanud, on samavõrra kasvanud ka mootorid. Vana Spark varustati 0,8- ja 1liitriste bensiinimootoritega – uutel mudelitel on loobutud senisest väiksemast mootorist ning asemele toodud Aveolt tuttav 1,2liitrine jõuallikas.
Mingit “paugupilli” Sparkist muidugi loota ei tasu, eelkõige on tema näol tegu siiski linnaautoga. 100 km/h-ni jõuab suurema mootoriga Spark nüüd siiski 12,5 sekundiga – ehk siis 2 sekundit kiiremini kui seni. Tänu lisandunud võimusele tunneb Spark end nüüd veidi kindlamini ka kiirteedel, seda kasvõi tänu maksimaalkiiruse kasvule 164 km/h-ni.
Automaatkasti vähemalt esialgu ei pakuta, aga võib eeldada, et kuna senisel mudelil see võimalus oli, siis saab see vast ka nüüd olema. Et tegu siiski peamiselt linnaautoga, siis oleks see igati omal kohal – seda enam, et ega Sparki viiekäiguline manuaalkast oma lülituste poolest just mingi täpsusetalon ei ole.
Omal ajal oli Matiz üks väheseid autosid, mille baashinda sai mingil ajal viiekohalisena kirjutada. Need ajad on tänaseks kauge minevik – eelmise põlvkonna Sparki normaalhind algas viimati 121 600 kroonist, uue mudeli hinnatase peaks aga algama umbes 130 000 kroonist. Esimesed Sparkid jõuavad Eestisse juba aasta hakul ja I kvartali kestel peaks täies mahus käivituma ka auto müük.

Sarnased artiklid