Chevrolet Captiva ja Opel Antara
Tõnu Ojala
10.04.2011

Chevrolet Captiva ja Opel Antara on tootmises juba viiendat aastat. Et autod konkurentide kõrval liialt närtsinud paistaks, leidis General Motors aja mõlema värskenduskuuriks paraja olevat.

Pärast mõningast seisakuaega on linnamaasturite müügikõverad Euroopas taas ülespoole keeranud – tänaseks on nn SUVide osakaal Vana Maailma automüüginäitudes jõudnud üle 10%.
Chevrolet Captiva ei sattunud 2006. aastal just kõige popimasse ja noortepärasemasesse perekonda. GM Daewoo värskelt kikilipsustatud ning Chevrolet’deks ümber sündinud mudelites oli lihtne Daewoo tooteid ära tunda ning üldmulje jäi verevaeseks. Eriliseks müügihitiks ei osutunud ka sõsarmudel Opel Antara, sest sel ajal hakkas ostjate huvi üha enam kalduma väiksemate linnamaasturite poole ning matsakas Antara kippus sellest vaatenurgast liiga suureks jääma. Selles osas on paranemist oodata alles järgmisest aastast, mil ka Opelil oma väikemaastur tootmisse jõudma peaks.
Chevrolet’s on sisulised muutused hakanud aset leidma viimastel aastatel, tekkima on hakanud uued ja märksa enesekindlamad mudelid ning käsile on võetud äratuntava brändiidentiteedi loomine. Suur ja imposantne radiaatorivõre on viimastel aastatel juba pea et tööstusharu standardiks muutunud, selline määrab värskemate Euroopas müüdavate Chevrolet’ mudelite ilme ning ehib nüüdsest ka Captiva näolappi. Autole värske esiotsa andnud iluravi võib iseenesest õnnestunuks hinnata. Eesmärgid, milleks on meeldejäävama ning Chevrolet’ kaasaegsesse mudeligammasse sulanduva välimuse saavutamine, on täidetud ning muudatused sobivad olemasoleva disainiga üsna valutult kokku.
Sama kehtib ka Opel Antara kohta, mille uue näo kujundamisel on malli võetud USA sõsarmudelilt Saturn Vue. Siiski ei mõju tulemus kuigi värskena, seda eriti auto sõitjateruumis, kus seos vanemate Opelitega selgesti tuvastatav (kas või Vectralt tuttava keskkonsooli või vanamoodsa naviseadme näol).

Uus mootorivalik
Olulisemaid uuendusi tuleb otsida hoopis kapoti alt. Nimelt on kõik senised mootorid pisut võimsamate ja säästlikumate vastu välja vahetatud; uudiseks on ka 6astmeline automaat, mis tähendab, et väiksema arvu käikudega Captivat ja Antarat enam osta ei saagi.
Baasmudeli 2,4liitrine bensiinimootor sai senisega võrreldes juurde 31 hobujõudu ning parema dünaamika, Captiva tippmudeli mootoriruumi kuulub nüüdsest 3liitrine 258 hj otsepritsega bensiini-V6. Ehkki GMi hierarhias peaks Opel justkui olema positsioneeritud Chevrolet’st ülespoole, on vähemalt mootorivaliku osas tipus Chevrolet. Antara mootorivalikust puudub V6-jõuallikas hoopiski, piirdutakse 2,2liitrise diisel- ja 2,4liitrise R4-bensiinimootoritega.
Eestlastele pakubki ilmselt kõige rohkem huvi uus 2,2liitrine diiselmootor, mis saadaval 163 ja 184 hj forsseeringus. Loomulikult on sellise klassi autol kohasem automaatkast, mitte manuaalne käiguvahetus.
Võimsam diiselmootor liigutas ka proovisõidule viidud Captivat ja Antarat, kuid reaalselt ei jätnud dünaamika päris seda muljet, mida mootori näitajate põhjal eeldada võinuks (aga siin tasub vaadata ka autode kaalunäitajaid – tegu on üsna raskete liikuritega!). Teravusi ei pakkunud ka veermik – autod püsivad teel kindlalt, kuid pole kuigi tundlikud, mõjudes kurvis massiivsete ning kaugeltki mitte sportlikena. See-eest saab vedrustus teekonaruste silumisega hästi hakkama ning autod pakuvad mugavat ja rahulikku küüti.

Chevrolet õhkis hinnapommi
Muude omaduste kõrval on uue auto valikul määravaks kriteeriumiks hind ning selles valdkonnas on Captival tõsine konkurentsieelis. Täielikud hinnakirjad olid kirjutamise hetkel veel avalikustamata, kuid olemasoleva info põhjal on Captiva võrreldava suuruse ja näitajatega konkurentidest märksa soodsam. 2,4liitrise bensiinimootoriga esiveolise 5kohalise baasmudeli LS eest tuleb letile laduda nüüd 19 360 eurot ehk 302 918 krooni, varustus hõlmab muu hulgas kuus turvapatja, elektrooniliste abimeeste paketti ESC2, konditsioneeri, elektriaknaid jne. Igati asjalik 184 hj diiselmootori ning automaadiga, nelikveoline ja seitsmekohaline LT kergendab aga kukrut 25 770 euro (403 213 krooni) jagu.
Ka Antara odavaimaks mudeliks on 2,4liitrise bensiinimootoriga esiveoline versioon, kuid siin on hinnatase märksa kõrgemal – alates 22 553 eurost ehk 352 878 kroonist. Kaht autot omavahel kõrvutades tuleb ka arvestada, et mõnevõrra väiksema Antara valikus ei ole seitsmekohalist versiooni.

Sarnased artiklid