Chevrolet Aveo
Tõnu Ojala
15.07.2011

Uus Aveo on viimane nn uue ajastu Chevrolet, mille senine mudel pärines veel ajast, mil need autod Daewoo logo kandsid. Nüüdseks on see periood läbi – pärast seda kui Aveo uue mudelipõlvkonnani jõudis.

Tänavu oma 100 aasta juubelit tähistav Chevrolet loodab kahes keretüübis – nii viieukselise luukpära kui sedaanina – turule toodava uue Aveoga hõivata olulise osa väikeautode turust nii nn vanas kui uues Euroopas. Kui Lääne-Euroopas valitsevad selles autoklassis väikesed kompaktsed luukpärad, siis Ida- ja Lõuna-Euroopa riikides on suur osatähtsus just väikestel sedaanidel, ja nii ongi Chevrolet’l plaanis korraga välja käia mõlemad keretüübid.
Kuigi autode esiosa kujundus toob esmapilgul silme ette mitmed Mitsubishi mudelid, mõjub Aveo nina siiski värskelt ja selgelt omanäoliselt. Peamiseks süüdlaseks on siin nn mootorrattastiilis esitulede paarid, mis ei olegi peidetud ühe klaasi alla, nagu tavaliselt. Tervikuna on paremini õnnestunud luukpära kujundus, mis tänu kiiljale küljejoonele ning tagauste ülaossa peidetud ukselinkidele on märgatavalt lennukam.
Ka sisekujundus on igati korralik ja kaasaegne. Materjalide valik on, auto hinnaklassi arvestades, küll odavapoolne, kuid tulemus tervikuna igati tasemel. Nii mõndagi tuttavat tuleb ette väikevennalt Sparkilt – näiteks tsiklimõjutustega digitaalne näidikuplokk ning juba mainitud tagauste ülemisse serva peidetud ukselingid.
Sõiduasendi leidmine pole probleem, rooli saab reguleerida nii üles kui alla. Vaid istmepadi võiks veidi pikem olla, kuid sellega harjub kiiresti.
Uus Aveo on eelkäijast oluliselt suurem ja mahukam, pakkudes oma mõõtude kohta lahedat olemist nii esi- kui tagaistmetel olijatele. Kiita saab Aveo ka panipaikade rohkuse eest – kaks kindalaegast, millest ühte on integreeritud USB-pistik, mitmed väiksemad sahtlid ja uksetaskud ning esiosas asuvad kolm topsihoidjat pakuvad rikkalikult võimalusi eri mõõtu ja tüüpi esemete paigutamiseks. Sedaanversiooni pakiruumi maht on 502 liitrit, mis on omas klassis suurimaid. Luukpäramudeli pakiruum mahutab aga koguni 653 liitrit, kui tagaistmed kokku panna.
Auto jagab põhja järgmise põlvkonna Opel Corsaga ning seose teiste General Motorsi sõsaratega reedab ka tema mootorivalik. Baasmudelit hakkab liigutama 1,2liitrine bensiinimootor, mis paraku saab oma tööga rahuldavalt hakkama vaid kõrgetel pööretel. Nendeni jõudmine võtab aga aega ning toob kaasa ka üsna kõva müra.
Sama häda all, ehkki veidi leebemas variandis, kannatab ka 1,4liitrine bensiinimootor – ka see nõuab pöördeid ja siingi saab ette heita liiga suurt mürataset. Igapäevaseks liikumiseks nii linnas kui maanteel on see jõuallikas siiski selgelt parem.
Lisaks on mootorivalikus 1,6liitrine bensiinimootor ja alates sügisest lisandub 1,3liitrine diisel (start-stopp-funktsiooniga). Need on sõiduomadustelt paremad, kuid tähendavad ka suuremat numbrit hinnalipikul, mis väikeauto juures pole sugugi vähetähtis faktor. Nii et Eesti oludes, kus kiirteid ei ole, peaks 1,4liitrise bensiinimootori hinna ja sõiduomaduste suhe vast optimaalseim olema.
Aveol kasutatav manuaalkast on viie-, automaat (saadaval vaid 1,4- ja 1,6liitriste bensiinimootoritega) aga kuuekäiguline. Paraku ei ole viimane sugugi kõige taibukam ning käiguvahetused on selgelt tunda ning kuulda. Ka manuaalkastiga Aveol oleks maanteesõidul kuues käik igati õigustatud – pöörded ei lähegi teab mis kõrgustesse, kuid nn vana kooli vabalthingavad mootorid teevad ometi korralikku lärmi.
Kui jõuallikate suhtes on põhjust veidi kriitikat teha, siis hinnataseme osas on Aveo sarnaselt teiste nn uue kooli Chevydega igati konkurentsivõimeline, sest odavaima Aveo saab 9310 euroga (pisut enam kui 145 000 krooniga).

Sarnased artiklid