Bentley Continental Supersports Cabrio
Tõnu Ojala
15.10.2010

Kui Tehnikamaailma jaanuarinumbris oli juttu kõigi aegade võimsaimast neljaukselisest seeria-Bentleyst, 610 hj Continental Flying Spur Speedist, siis viitasime, et tegelikult eksisteerib veelgi võimsam Continental – 630 hj Supersports. Ja siin see ongi!

Sellise auto loomise retsept on iseenesest lihtne. Tuleb võtta tavaline Continental GT, lisada ohtralt hobujõude ja kärpida ohtralt kilogramme. Ja kui selle tulemusena tekkiv Gran Turismo ikka igavavõitu tundub, siis tuleb see kabrioletiks muundada – lihtne!
Tava-Continental oma 6liitrise W12-mootori ja 560 hobujõuga pole kaugeltki lahja mudel, kuid Supersportsil on hobujõudude arv viidud 630-ni. Tulemuseks on maailma kiireim seeriatootmises olev neljakohaline kabriolett, mis kiirendab 100 km/h-ni 4,2 sekundiga ja mille lõppkiirus ulatub 325 km/h-ni. Tõsi, viimasel näitajal on eelkõige statistiline väärtus, sest ega neid kohti, kus sel moel kihutada saab, maailmast palju ei leia (seda enam, et kuigi mugav tegevus see ei ole, kuna sel juhul autos tekkivaid õhupööriseid ei tahaks isegi mitte ette kujutada). Aga küllap piisab paljudele Supersportsi omanikele sellestki, kui summutist 12 silindri kumedaid paugatusi kostab – ja need hääled on muljetavaldavad! Paraku oli Jurmala iga-aastane laulufestival „Uus laine” selleks ajaks, mil meie seal oma Bentley-tuuril käisime, juba lõppenud – vastasel korral oleksid varakad idanaabrid ilmselt need autod kohe ära ostnud!
Supersportsi nelikveosüsteem on häälestatud sportautole kohaseks, 60% veojõust (ja seda on sel autol tõesti palju!) suunatakse tagaratastele. Et iga kilogramm on arvel, kasutatakse ohtralt kergmaterjale, mille tulemusena on auto võrreldes GTC Speediga 90 kg kergem. Sõiduriista taset näitavad keraamilised pidurid, Bugatti mõjutustega sportistmed (soovi korral neljapunktiturvavöödega), sõitjateruumi karbonviimistlus, soovi korral 21tollised veljed jpm.
Odav selline auto muidugi ei ole ja sellest saab aru vaid ühe näite põhjal. Nimelt maksab konkreetse auto mattvärv ei vähem ega rohkem kui 24 000 eurot ehk ümmarguselt 375 000 krooni…

Sarnased artiklid