Autošõu Jaapani moodi
18.01.2012

Märtsikuise maavärina ja tsunami haavu parandatakse Jaapanis tänaseni, aga hilissügiseks planeeritud autonäitust ära jätta ei tulnud jaapanlastel pähegi. Veelgi enam, selle huvides jätsid mitmed tõusva päikese maa autotehased vahele septembrikuise Frankfurdi automessi, et nüüd seda võimsamalt maailmale tõestada, et kuuldustel Jaapani autotööstuse krahhist pole alust.

Vt ka pildigaleriid TMi Facebooki saidil. Kui tänast Jaapani autotööstust vaid Tokyo messihallides nähtu põhjal hinnata, jääb mulje, et bensiini- ja diiselmootoriga autosid sealmail enam ei tuntagi ja kogu tõusva päikese maa on üle kolinud hübriid- ja elektriautodele. Ning see ei puuduta vaid sõiduautosid – samamoodi elektriseerusid ja hübrifitseerusid näitusesaalides ka raskeveokid ja bussid (aga ka mootorrattad, rollerid ja koguni jalgrattad). Tegelikult ei ole tavaautod kuhugi kadunud, kaugel sellest. Honda presidendi Takanobu Ito sõnul moodustab nende hübriidautode osakaal Jaapani kogumüügist sel aastal 15% (erinevaid hübriidmudeleid on Hondal koduturul hetkel 6), laiemasse kasutusse mõeldud elektriautod on aga enamikul autotootjatel sealmailgi alles staadiumis kohe-kohe-tulevad. Tänavusel Tokyo Motor Show’l oli kokku 26 maailmadebüüti. Peale Jaapani autotehaste võtsid asja tõsiselt ka mitmed Euroopa autotootjad ning 35 000 ruutmeetril näitasid oma viimaseid uudiseid kokku 176 mitmesugust autondusega seotud firmat 12 riigist. Ehkki suur osa Big Sighti näitusekeskuses nähtust ei jõua iial Euroopasse – või kui, siis ideeautodena Genfi, Frankfurdi või Pariisi näitusele –, esitleti Tokyos nii mõndagi sellist, mis mingil kujul varem või hiljem meie teedelgi liikuma hakkab.

Subaru Advanced Tourer Conceptist leiab vihjeid järgmise Legacy kohta – täpselt nagu Mazda Takeri välimus reedab järgmise Mazda6 omi. Mitsubishi Mirage’ist saab meie jaoks uus Mitsubishi Colt, kauaoodatud Subaru ja Toyota sportautode paar (vastavalt BRZ ja GT86) on aga väärt lisa mõlema autotootja mudelivalikusse. Jaapani automessi vaieldamatud staarid on ideeautod. Pisike tagaveoline rotster Honda EV-Ster toob meelde omaaegse CRXi, kuid praegusele ajale kohaselt on siin tegu loomulikult elektriautoga. Kohapeal ei antud küll vähimaidki vihjeid millegi sellise seeriatootmisse jõudmise kohta, aga kui sellest „päris” auto saaks (ja mõnedel andmetel juhtub see veel sel aastal…), siis sobiks ta hästi ühte rivvi Mazda MX-5, ja miks mitte ka omaaegse Toyota MR2-ga. Septembrikuisel Frankfurdi autonäitusel (vt TM, 10/2011) tutvustasid nii Volkswagen, Opel kui Audi väikseid elektri jõul liikuvaid 2-3kohalisi linnasõidukeid. Pole sugugi välistatud, et just selline tulevane linnaliiklus ongi, sest samas suunas mõtlevad insenerid ja disainerid ka Nissanis, Hondas, Suzukis ja Daihatsus, samuti kümnetes meie jaoks tundmatutes väiksemates tehastes. Toyota on selles osas veel sammu edasi astunud ja neil oli väljas koguni midagi meilegi tuntud-teatud Segway sarnast. Messi suurima üllataja au rabas aga jaapanlaste meelehärmiks endale hoopis Volkswagen, kelle ideeautost Cross Coupe enne näituse avamist midagi kuulda ei olnud. Ehkki ideeauto, andis see Range Rover Evoque’i Saksa versioon väga tõetruu vihje tulevaste VW maasturite kohta – eriti tasub seda silmas pidada Tiguani fännidel.

Sarnased artiklid