Autonäitus Barcelonas
Tõnu Ojala
10.06.2011

Barcelona autonäitus oli viimane suurem Euroopa autoshow enne suvepuhkustele minekut – nüüd tardub automaailm mõneks ajaks suverammestusse.

Barcelona autonäitus ei kuulu kahtlemata Euroopa suurimate hulka – see au kuulub kevadisele Genfile ja sügisel sõltuvalt aastast kas Pariisile või Frankfurdile. Viimastel aastatel on üha enam esile kerkinud ka hiinlased (ameeriklased on pildil niikuinii) ja seega kujutas Barcelona 2011 omalaadset järellainetust hiljutistest autonäitustest Genfis, New Yorgis ja Shanghais. Ehkki Barcelona on sisuliselt Seati kodulinn – Seati peamine keskus Martorell asub sealsamas linna servas – oli näituse tähtsaimaks Seatiks hoopis Audi! Asi selles, et Audi uus linnamaastur Q3 valmib mitte Audi vaid Seati tehases ja nii polnudki ime, et Hispaania autoajakirjade esikaantel seekord mitte Seatid vaid Audid ilutsesid. Tõsi, samale põhjale ja samale liinile tuleb peagi ka Seati esimene linnamaastur – nii et selles osas on tehase valik igati põhjendatud.

DIV> Lisaks Q3-le olid Eesti vaataja silmade läbi olulisemateks uudisteks Euroopas laiema publiku ees veel mitte nii tuttav uus Volkswagen Beetle ning Hiinas juba furoori teinud tulevase A-klassi Mercedes-Benzi ideeversioon. Õige suurelt oli asja ette võtnud Hyundai. Hispaania autoturu eripäraks muude Lääne-Euroopa riikidega võrreldes on sedaanide suur osakaal ja nii pidasid korealased paar kuud tagasi Genfis targemaks tuua uus i40 seal välja vaid universaalina ning jätta sedaan hispaanlaste näitust ootama. Lisaks sedaan-i40-le oli esmakordselt Euroopas kohal ka uus Lantra, kuid selle tulevik on Eestist vaadates veel ebaselge. Kui i40 universaalversioon jõuab meile sügisel ning sedaan järgmise aasta kevadel, siis Elantra osas alles mõeldakse, kas seda siiakanti üldse tuua või mitte.

Sarnased artiklid