Automüük lõpusirgel
11.01.2012

November oli 2011. aasta lõikes jooksvalt aasta varasemaid tulemusi kõrvutades edukas – enamasti on novembrikuised registreerimisnumbrid oktoobrile alla jäänud, kuid seekord läks vastupidi.

Maanteeameti liiklusregister võttis novembris esmaselt arvele 1690 uut sõiduautot ehk 734 võrra enam kui mullu samal ajal (kasv seega ligi 77%). Kuu oli autokaupmeestele seega igati hea, suuremaid numbreid nägime vaid mais, kui arvele sai 1722 uut sõiduautot, mis tähendas vastavalt 810 auto ja 88,8% suurust kasvu.

Toyota hoiab 2011. aasta autode esmaregistreerimise tabelis kindalt teist kohta. Kuid 10 kuu jooksul õnnestus kuu lõikes esikoht kätte saada aastaid Eesti esiautoks olnud jaapanlasel vaid augustis. Ikka oli keegi – kas Škoda, Peugeot või Volkswagen tast ette jõudnud. Suve lõpul-sügisel hakkas aga Toyota jõudsalt oma näitajaid kasvatama ning kui oktoobris tuli liidrikohta veel Škodaga jagada, siis novembris saadi 189 autoga (neist enim oli Avensiseid – 44) puhas esikoht.

Markide esikümnes püsivad meil üldiselt tuntud-teatud tegijad, mõned satuvad sinna enamasti juhuslikult, kui õnnestub mingi suurem hange võita. Novembris oli tänu suuremale tehingule sinna asja Seatil, kelle 73 autot (neist 63 Ibizat) moodustasid peaaegu neljandiku kogu senise aasta jooksul kaubaks läinud Seatidest.

11 kuuga võeti Eestis esmaselt arvele ligi 16 000 uut sõiduautot, ehk siis ligi 82% enam kui 2010. aasta samal perioodil. Meeldetuletuseks: kogu 2010. aasta esmaregistreerimiste arv küündis 10 299 autoni ning 2009 oli selles suhtes veelgi tagasihoidlikum, sest siis jäi ületamata isegi 10 000 auto piir.

11 kuu mudelite pingeridu kokku lüües selgub, et esikohal on Škoda Octavia, mille edu Nissan Qashqai ees on veninud pea 250 autoni. Kolmandat kohta hoiab Renault Mégane.

 

Uute sõiduautode esmaregistreerimised
2011.a 11 kuud vrdl 2010
1 Škoda 1650 +693
2 Toyota 1588 +347
3 Volkswagen 1482 +945
4 Peugeot 1223 +694
5 Renault 1078 +42
6 Nissan 958 +551
7 Honda 907 +305
8 Ford 783 +236
9 Subaru 720 +266
10 Hyundai 664 +319
11 Opel 632 +382
12 Citroën 551 +98
13 Mitsubishi 458 +258
14 Kia 425 +136
15 Volvo 338 +148
16 Dacia 334 +74
17 Suzuki 287 +202
18 Seat 282 +175
19 Mazda 246 -14
20 BMW 242 +142
21 Audi 207 +83
22 Chevrolet 203 +150
23 Mercedes-Benz 187 +10
24 Jeep 96 +77
25 Fiat 95 +82
26 Lexus 84 0
27 Land Rover 54 +28
28 Porsche 41 +23
29 Mini 21 +13
30-32 Chrysler 15 -48
30-32 Saab 15 -2
30-32 Alfa Romeo 15 +10
33 Dodge 11 -30
34 Jaguar 9 +2
35 Infiniti 6 +4
36-37 Bentley 3 +3
36-37 Cadillac 3 0
38-39 Lamborghini 2 +1
38-39 Lotus 2 1
40-42 Aston Martin 1 0
40-42 Ferrari 1 -1
40-42 Maserati 1 0
Matkaautod 16 +13
Kokku 15 936 6401
Mudelite TOP10
2011. a 11 kuud
1 Škoda Octavia 853
2 Nissan Qashqai 616
3 Toyota Avensis 541
4 Renault Mégane 531
5 Subaru Legacy 486
6 Volkswagen Golf 484
7 Honda CR-V 427
8 Hyundai i30 359
9 Škoda Superb 343
10 Volkswagen Passat 316
Allikas maanteeamet

Huvitava pingerea saab siis, kui lugeda kokku arvel olevad uued autod, mille väljalaskeaasta on 2011 - olukorras, kus uute autode esmaregistreerimisi on 11 kuuga 15 936, oli 30.11.2011 seisuga arvel vaid 14 776 sõiduautot, mille väljalaskeaasta on 2011. Seega on kuskil "lennus" tervelt 1160 autot.

Ühest küljest tekib vahe kuude kogusummaga võrreldes sellest, et mitte kõik esmaregistreeritud uued autod ei kanna väljalaskeaastat 2011, teisalt aga ei ole saladus, et arvestatav osa Eestis arvele võetud uutest autodest läheb tegelikult siit kohe välja.

NB! Vabandame Škoda maaletooja ees - maanteeameti tabelis jäi kahe silma vahele, et et erinevalt nt Honda CR-V-st jaguneb registreeritud Octaviate kogusumma koguni kolme rea vahel (mida peetakse silmas 7 sedaani all, jääb küll segaseks) - nii et tegelikult on Eesti esiauto ka siin Škoda Octavia!

Sarnased artiklid