Autoala kevadekuulutaja
Tõnu Ojala
02.04.2010

Kui looduses on kevadekuulutajaks lõokesed, sulaveed ja kõrgemalt käiv päike, siis autoalal täidab sama rolli Genfi autonäitus.

Üht-teist põnevat piltides - vt siia! NB! Ka Kanal 2 Reporteri telepildis!

Märtsikuine Genfi autonäitus oli juubelihõnguline – tänavune Salon kandis järjekorranumbrit 80 – ning saatis maailma masu lõppemise ootusi. Erinevalt poole aasta tagusest Frankfurdi messist saadi seekord hakkama suuremate „kadudeta” ning kohal olid praktiliselt kõik arvestatavad tegijad – nagu ka aasta tagasi, mil Genfi näitus jäigi läbi aasta ainsaks suuremastaabiliseks autosõuks, kuhu kõik olulised autotootjad kohale jõudsid.
Sadakond maailma ja Euroopa esmaesitlust annavad lootust, et kõige hullemad ajad on möödas või vähemalt mööda saamas. Tõsi, nii mõnegi autofirma väljapanekud olid tavapärasest pisut tagasihoidlikumad, kuid tervikuna oli Genf pea sama hea nagu ta alati on olnud.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ABU77my1Xko
Elektri- ja hübriidautode rohkus tänapäeva autonäitustel enam ei üllata ning kui kümmekond aastat tagasi peeti selliseid tehnoloogiaid veel jaapanlaste veidrusteks (mängivad veidi aega uute leludega – küll nad ära tüdinevad ja taas „normaalseteks” hakkavad), siis nüüdseks leiame elektri- ja hübriidautosid kõigilt autotootjatelt – Tatadest ja Protonitest kuni Porschede ja Ferrarideni välja.
Ometi jäävad nii täna kui lähiaastatel domineerima traditsioonilised bensiini- ja diiselmootoritega autod. Üldise trendina on fookus nihkunud siin väiksemate autode poole, kusjuures termin „väikeauto” ei tähenda enam mingit odavat väikest punni. Kui siiani sai nt Mini end oma hinna- ja teostusklassis üsna monopoolsena tunda, siis nüüd hakkavad talle kannale astuma nii Audi A1 kui Citroën DS3 (aga miks mitte ka VW Polo GTI).
Neist autodest veidi suurem, kuid seniste Lexuse mudelitega võrreldes siiski väike, on ka kauaoodatud pisi-Lexus CT200h. Nagu nimigi reedab, tuleb see auto vaid hübriidversioonis ning tast peaks saama vahend, mis ka nooremaid kundesid Lexuse manu meelitada võiks. Pisike Renault Wind ei saa aga väga odav olema – seda juba seepärast, et tegu on pisikese kahekohalise lahtikäiva kõvakatusega rotsteriga.
Siiski pole kuhugi kadunud nn tavalised väikeautod. Nissan hoidis pingsalt saladuses Micra järeltulija nime kuni Nissani pressikonverentsini välja, et siis teha teatavaks uudis: Micra järeltulija nimi on… Micra!
Väiksus on in ka maasturimaailmas. Tõsi, Genfis debüteerisid uus VW Touareg ja Porsche Cayenne, kuid fookus oli selgelt väiksematel linnamaasturitel – sellistel nagu Nissan Juke, Mitsubishi ASX, Dacia Duster või Mini Countryman (teatud mööndustega võiks siia lisada ka VW CrossPolo ja Subaru Impreza XV, aga ka Kia Sportage’i).
Olgugi et Genfi messil on alati põnevaid ideeautosid ning paljude tuunijate kätetöid, hakkavad meie teedel-tänavatel liikuma siiski nn tavaautod. Ja neid ei ole mitte vähe – piisab sellest, kui vaadata üle seekordne uudismudelite loetelu, kus tähtsaimateks on VW Sharan, Ford Focus, Opel Meriva, Alfa Romeo Giulietta, Volvo S60, Audi A1, BMW 5. seeria, Seat Ibiza ST, Nissan Micra, Mazda5, Suzuki Kizashi jpt.

Vaata ka videot, kuidas popmaailma superstaar Justin Timberlake uut Audi A1 esitleb!

http://vimeo.com/10258594

Audi Geneva Motorshow 2010 from omstudios on Vimeo.

Rikkalik fotode valik aprillikuises Tehnikamaailmas!

Sarnased artiklid