Uus naksitralliauto
Tõnu Ojala
27.04.2015

Ehkki oleme Volkswageneid harjunud Saksa autodeks pidama, valmivad Volkswagen Caddyd ilma eranditeta hoopis Poolas ja seda juba alates aastast 2003 ja ei loe auto esiotsas ilutsev logo juba ammu midagi.

Juba enam kui kaks aastakümmet Poznani lähedal VW nime all töötav tehas asutati kunagise „Poola ime”, Tarpani nime kandnud veokitehase baasil. Nendest aegadest pole tänaseks küll enam midagi alles ja kui tehases ringi liikuda, siis reedavad vaid siin-seal silma jäävad poolakeelsed kirjad, et see tehas ei asugi Saksamaal. Lisaks Caddydele pannakse samal liinil kokku ka T5 – seda nii Kombi- kui Caravelle-versioonis, samuti tulevad just siit raamautod. Läheduses käivad aga kõvad ehitustööd, sest järgmiseks aastaks peab valmis olema sisuliselt veel üks tehas. Siis hakkavad poolakad kokku panema ka järgmise põlvkonna Crafterit.

Äsja esitletud uus IV põlvkonna Caddy on tõsine nn naksitralliauto, mis Muhvile kindlasti meeldiks ja millega sõites ei pea kartma, et sellega järjekordseid vägitükke tehes kinni jääb – kui valida näiteks neljarattaveoline 4 Motion. Kaubikuversioon on robustne ja jõuline, sõiduautoversioon on aga elegantne ning kannatab igati välja võrdluse klassikaliste sõiduautodega. Ehk vaid armatuurlaua materjalivalik reedab, et selle auto päritolu tarbesõidukite maailma kuulub. Ka varustuse osas ei saa enam kuidagi öelda, et tänased tarbesõidukid millegi poolest „pooletoobised” oleks. Pöörduvad tuled, kõikvõimalikud online-teenused, automaatpidurdus, mäepidur, adaptiivne kiirushoidik on vaid mõned elemendid loetelust, mida veel mõned aastad tagasi Passati juures uudistena välja toodi.

Suund üha väiksematele mootoritele on jõudnud ka kaubikute maailma ja nii leiab ka uue Caddy mootoririvist 102 hj kolmesilindrilise bensiinimootori, mille töömaht napilt alla 1 liitri jääb. Tõsi, see ei ole mitte kõige lahjem jõuallikas – baasmudelil kasutatakse neljasilindrilist 1,2liitrist 84 hj bensiinimootorit. Mootorivaliku teises otsas on aga 2liitrine 150 hj diiselmootor. Lisaks kolmele bensiini- ja neljale diiselmootoritele on valikus ka maagaasi (CNC) neelav TGI-versioon (vahetab välja senise EcoFueli), mille kasutamist Eestis kipub esialgu küll piirama tanklate nappus.

Eesti teedele peaksid esimesed uued Caddyd jõudma juulis.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid